Apicultura Wiki
Advertisement
Salcie căprească
Stare de conservare: Risc scăzut (lc)
Salcie căprească
Salcie căprească
Clasificare ştiinţifică
Regn: Plantae
Diviziune: Magnoliophyta
Clasă: Magnoliopsida
Ordin: Malpighiales
Familie: Salicaceae
Gen: Salix
Specie: S. caprea
Nume binomial
Salix caprea
L.

Salcia căprească (Salix caprea), este o specie comună de salcie (salix), originară din Europa şi din vestul şi centrul Asiei.[1] Specie dioică, nectaro-poleniferă, cu înflorire timpurie, prezentând interes îndeosebi plantele mascule, care, pe lângă nectar oferă şi mari cantităţi de polen. Poate fi confundată uşor cu Salix cinerea (zălogul). Frunzele sunt lat-eliptice, groase, lungimea acestora nu depăşeşte de 4 ori lăţimea. Peţiolul frunzelor depăşeşte întotdeauna 1 cm. Lujerul este la început tomentos, apoi glabru (spre deosebire de zălog, al cărui lujer păstrează aspectul tomentos până în cel de-al treilea an), de culoare verzui-roşcată până la roşu purpuriu. Din păcate, specia nu poate fi înmulţită prea uşor prin butaşi (în ciuda faptului că este o specie de salcie), de aceea se practică altoirea, de obicei pe portaltoi de Salix viminalis. Nu preferă zonele umede (iarăşi, în ciuda faptului că este salcie)! :)

Calendarul melifer[]

Luna Nectar Polen Comentarii
Ianuarie
Februarie
Martie 150-200kg/ha Plantele mascule in functie de altitudine
Aprilie 150-200kg/ha Plantele mascule in functie de altitudine
Mai
Iunie
Iulie
August
Septembrie
Octombrie
Noiembrie
Decembrie

Note[]

  1. Meikle, R. D. (1984). Willows and Poplars of Great Britain and Ireland. BSBI Handbook 4. ISBN 0-901158-07-0.
Advertisement